.:my sayangs:.

Friday, October 8, 2010

somebody take me back to the days



assalamualaikum ..


HELO EVERYONE ! :)



sorang sorang pn , Allah tetap ada . DIA takkan tinggalkan kita , walaupun sesaat . percayalah , DIA sentiasa berada dengan kita . bila fikir macam nie , hidup akan sentiasa ceria :)
dan paling penting , hidup takkan rasa dalam kegelapan .


aku buat cmtu . tu rahsia aku jadi kuat dan tabah . 


as pernah cakap , aku nie kuat walaupun ditinggalkan orang yang pernah aku sayang .
aku boleh happy , gelak , senyum ,, macam takde benda berlaku . 


aku pernah jatuh , aku pernah menangis , aku pernah rasa tak bersemangat ,,


ye masa tu aku tak percaya dengan tuhan . sebab tu hidup dalam kegelapan . sembahyang tinggal , doa mohon petunjuk tak pernah . bila dah besar , aku fikir positif . aku mula mencari tuhan . 


tuhan tu Maha Pengampun dan Maha Penyayang . walaupun dunia nie DIA yang punya , dia masih bagi peluang kat hamba DIA untuk bertaubat dan membaiki kesilapan . tapi manusia bongkak , takbur . tak bagi peluang , tutup peluang bila ada yang meminta . dunia nie hanya sementara , kita tak tau bila kita akan 'pergi' . 


Allah Maha Besar pn bagi peluang , apetah lagi manusia yang hanya tinggal sementara kat dunia nie . ada seorang makhluk Allah nie cakap cmnie kat aku , dan aku mula amalkan . bagi peluang bila ada yang meminta . kita kecil , Allah Maha Agung . aku sedar kita hanya sementara kat dunia nie . aku tak nak ada yang kempunan bila tak bagi peluang . aku tak nak menyesal bila yang meminta tu pergi buat selama lamanya . masa tu , kita akan menyesal sangat sangat sebab tak bagi peluang tu . terkilan , sedih . sebab kita tutup peluang tu pada yang meminta tu . sakit hati cmne skalipn , cuba untuk bagi peluang tu . sebab kita lagi banyak buat dosa sampai Allah murka , tapi DIA tetap bagi peluang kat kita . betul tak ?


dan bila hidup aku dihancurkan sekali lagi , aku cuba untuk tabah menghadapinya . kehancuran itu diganti dengan kegembiraan . cuba sibukkan diri . distract diri dengan buat macam macam benda . doa mohon petunjuk dari-NYA . mula mula memang susah sebab kita akan dihantui dengan kenangan lama yang susah untuk dipadam , SERIOUS . tapi lama lama , boleh je :)



ingat apa aku cakap , EVEN YOUR ENEMIES CANT STOP YOUR SHINE ;p




p/s ; korang mesti terkejut kan baca post aku nie ? setiap manusia berubah , betul tak ? hee :D

2 comments:

Anonymous said...

areyka said: yes.. dats true~~

nynye :) said...

em , tengs dear :)