.:my sayangs:.

Friday, January 4, 2013

Kerana terlalu cuba .



Semalam saya cuba memahami hidup . semalam saya faham bahawa kita perlu 
waktu yang lama untuk memahami hidup . perlu banyak kejadian dalam hidup . 
perlu banyak air mata , keringat , darah untuk memahami banyak tentang hidup 
tapi saya agak kurang faham kenapa kita perlu wujud perasaan iri terhadap 
kebahagiaan orang lain dan perlu wujud sikap terlalu terburu-buru 
menghakimi hidup . kenapa ?



Setiap kita rupanya wujud dengan cara berbeza . tidak kah anda perasan itu ? 
manusia telah diwujudkan berbeza oleh Allah tetapi itu bukanlah cara untuk 
kita 'judge' orang lain sesuka hati . bukan !



Pendapat saya bukan semua benda kita kena cerita dan tak semua benda 
orang patut tahu tapi saya ni kadang masalah jugak sebab saya terlalu suka
berahsia . niat saya cuma tak mahu menyakiti . saya cuba sedaya upaya 
untuk menjaga hati sekeliling walau saya tahu biasanya saya sendiri akan 
tanggung sakit sendiri . tapi saya sedar saya cuma manusia biasa yang 
tak lari dari melakukan salah , yang mana saya tanpa sedar akan menyakiti 
yang lain . dan mereka sentiasa bersabar dengan sikap degilnya saya . 



Itulah sebab orang kata disebalik kekurangan satu sama lain wujudnya 
perkongsian . pasti ada hikmah disebalik apa yang terjadi cuma kita sebagai 
manusia kurang sabar untuk mengetahuinya . kerana itu kita sendiri telah 
memberi dan membuat sesuatu yang diluar jangkaan lain . bagi saya 
teruskan hidup dan senyum . kerana senyum penawar segala-galanya . 
percayalah sayang :D


.
.
.



teruskan langkah melupakan ^^




No comments: